Help je mee?

Help ons helpen

De hulpverlening van onze vrijwilligers is gratis. Dat spreekt vanzelf, maar daarom zijn wij afhankelijk van fondsen, donateurs en bijdragen van partners met wie wij samenwerken. Met een financiële bijdrage maak je ons werk blijvend mogelijk.

Investeren in SchuldHulpMaatje loont

• De persoonlijke begeleiding van onze maatjes voorkomt dat mensen schulden krijgen, of er onnodig dieper in wegzakken.
  • Onze maatjes leren cliënten hoe je ook in de toekomst schuldenvrij kunt blijven.
  • Dat bespaart menselijk leed, maar ook maatschappelijke kosten voor uitkeringen, woninguitzettingen, incassotrajecten en maatschappelijke dienstverlening.

Waar is het geld voor nodig?

De opleiding van maatjes is een belangrijke kostenpost waar wij niet op willen bezuinigen.

• Elk nieuw maatje volgt een drie-daagse deskundigheidstraining. Deze wordt gegeven door Kiwa geregistreerde, norm Nen 8048 gecertificeerde schuldhulpverleners.
  • Daarnaast ontwikkelt een maatje zich voortdurend met een e-learning programma, het Permanente Educatie Programma.
  • Tenslotte leert het maatje binnen welke grenzen zijn bevoegdheden liggen, en over de juiste benaderingswijze van mensen met schulden.

Kwaliteit is een belangrijke sleutel voor het effectieve optreden van onze SchuldHulpMaatjes.

Dank

De Stichting Samenredzaamheid bij Schulden ontvangt jaarlijks subsidie van de Gemeente Ridderkerk, die de activiteiten van SchuldHulpMaatje een warm hart toedraagt. Daarnaast ontvangen wij ook (incidentele) bijdragen van kerken en particulieren.

Meer informatie

Wil je participeren of bijdragen aan SchuldHulpMaatje Ridderkerk ? Heel graag. Neem dan contact met ons via het contactformulier op deze website.

Natuurlijk kun je ook rechtstreeks doneren. Elke donatie is van harte welkom!

Doneer nu